Saturday, July 30, 2011

Televisyen Hong Kong Memperkenalkan Chef Telanjang

flora Cheung
Banyak cara untuk menarik penonton demi mengejar rating selangit. Di Hong Kong, misalnya, salah satu stesyen televisyen yang membuatkan lelaki cekang mata . Nama programnya, Icefire Kitchen. Menghadirkan model dan aktris hot asal Hong Kong, Flora Cheung, sebagai tukang masaknya (chef).

"Kami ingin lelaki belajar bagaimana memasak, memasak bersama pasangannya dan menemukan gairah baru dalam hidupnya"

Soal masak-memasak bukan jadi menu utamanya. Tapi pihak produser justeru menonjolkan Cheung sebagai jualannya. Ya, bintang berusia 26 tahun yang namanya tengah bersinar itu bertindak sebagai chef. Hanya saja, ketika membawakan acaranya, Cheung kerap tampil menggoda dengan menanggalkan pakaiannya.

Hadirnya tayangan tersebut, sempat memunculkan pro-kontra. Sejumlah kalangan menilai tontonan tersebut sangatlah membodohkan dan hanya menjual syahwat semata. Kritikan dan hujatan pun dilayangkan kepada Cheung.

Namun Cheung tak peduli dengan perkacapan publik. Toh, menurutnya, ia cukup nyaman dengan apa yang dilakonkannya.

"Sejumlah orang berfikir bahawa ini cara busuk untuk mendapatkan wang, tetapi saya tak sependapat dengan anggapan itu. Ini hanya pertunjukan. Orang-orang beragam menanggapi pertunjukan memasak saya. Ada yang positif, ada juga yang berfikiran negatif. Tapi kerana pro-kontra ini, saya malah menjadi terkenal," ujar Cheung bangga.

Lulusan ilmu komputer Universiti Sydney ini bahkan mengatakan bahawa acara memasak yang dihadirkannya adalah yang unik dan berani. "Kami ingin para lelaki belajar bagaimana memasak, memasak bersama pasangannya dan menemukan gairah baru dalam hidupnya," kata Cheung.
Sumber : asiaone

No comments:

Post a Comment