Thursday, September 17, 2015

Video serangan kutu rambut yang menyeramkan

17/09/15

Video serangan kutu rambut ini, bikin anda langsung ingin keramas

Serangan kutu rambut terparah. ©2015 Merdeka.com

Sebuah video kepala lelaki dipenuhi kutu rambut kini sedang beredar di jejaring sosial Facebook. Bila anda tega meluangkan waktu melihatnya, siap-siap saja geli sendiri, sampai akhirnya anda ingin secepatnya keramas.
Video yang belum jelas asal-usulnya ini sekarang digunakan sekolah di Britain  untuk mengajak murid lebih aktif menjaga kebersihan rambut.

Pakar kesihatan rambut, Dee Wright asal London menyatakan lelaki di video itu sangat keterlaluan kerana abai menjaga kesihatan kulit kepala. Dia memprediksi kutu sudah mengeram di bawah kulit.
"Jika kepalanya boleh dibedah, kita akan melihat betapa kutu itu telah menyebabkan infeksi. Seharusnya dia merasa pening dan gatal yang teramat sangat," kata Wright.

Bagi ahli pemberantasan kutu rambut ini, kes di video itu termasuk yang paling parah. Tapi dia sebelumnya pernah melihat serangan kutu yang tidak kalah mengerikan.

Penyebabnya sama, gara-gara orang malas membersihkan rambut. Tidak peduli, tidak menyisir, serta abai melihat tanda-tanda kehadiran kutu.
"Saya pernah melihat sendiri klien yang kepalanya menjadi sarang kutu. Membayangkannya saja kita boleh merasa gatal" kata Wright.
Youtube /Merdeka.com

No comments:

Post a Comment