Tuesday, March 29, 2011

anjing menangis bertemu tuannya

 BOSTON — Seekor anjing Dachshund, yang diberi nama Lola, yang berumur satu tahun selamat dari kebakaran sebuah apartment milik tuannya di Boston. Ia bertahan hidup selama sebulan dalam runtuhan itu dengan meminum air dan makan sisa makanan. 

Kebakaran itu berlaku pada 23 Februari lalu, menyebabkan tuannya Terisa Acevedo, 24 terpaksa menumpang di rumah keluarganya.

Minggu lalu, Terisa kembali ke bekas apartment karena pemilik apartment memintanya mematikan alarm keretanya yang terletak di tepi jalan. Ketika itu dia mendengar suara dari bekas runtuhan rumahnya. Dia mengangkat runtuhan yang menutupi pintu, dan menemukan Lola.

Menurut Teresa, anjing itu melompat ke pelukannya dan menangis Doktor haiwan di situ mengharapkan anjing itu cepat pulih.

1 comment:

  1. Assalamualaikum....

    Haiwan yang sudah manja dan serasi dengan orang yang membelanya akan mempunyai kelebihan tertentu berbanding dengan haiwan di jalanan.

    Anjing terkenal dengan sifat setia pada tuannya...Begitu juga dengan kucing dan beberapa haiwan lain...

    Pengalaman saya lebih kurang dua bulan lebih yang lepas, ada seekor kucing yang suka menunggu saya di depan pintu kedai saya di tingkat 4, untuk mengajak saya turun kerana kucing itu seolah olah dapat mengecam waktu saya turun ke bawah untuk makan. Ia akan berlari lari apabila nampak saya...

    Tapi sekarang kucing itu sudah lama tidak kelihatan... Entah apa yang terjadi pada kucing tu... :-(

    ReplyDelete