Friday, March 15, 2013

Ditangkap kerana mencuri seragam siswi untuk kolek...

15 Mac 2013

 Pria Ini Berkelana ke Sekolah di Jepang demi Mencuri Seragam Siswi SMA
IST

KANAGAWA – Seorang lelaki 40 tahun di Prefektur Kanagawa, Jepun, ditangkap kerana terbukti mencuri seragam siswi sekolah menengah. Aksi lelaki bernama Yashushi Uehara itu ditangkap ketika beraksi di sekolah dalam rangka menambah ‘koleksinya’.
Seperti Tribunnews.com kutip dari Japandailypress. 

Ketika penggeledahan di rumahnya di Kota Sagamihara, polis    terkejut kerana menemui lebih dari 90 seragam siswi sekolah menengah dari seluruh penjuru negeri.

Seragam berupa blus putih, blazer, kemeja, dan sejenisnya. Bukan hanya itu, seragam pemandu sorak plus rumabi-rumbainya pun juga turut ditemukan.
Semua koleksi seragam curian itu tersimpan rapi di sebuah ruangan yang dipercayai sengaja Uehara fungsikan sebagai ‘perpustakaan’ seragam siswi SMA.

Dari penyiasatan akhirnya terungkap, Uehara berkelana ke seluruh sekolah-sekolah di Jepun. Apalagi tujuannya kalau bukan mencuri seragam siswi SMA.
Barang bukti yang disita polis  itu memperlihatkan Uehara mampir ke sekolah di sejumlah daerah di Jepun, termasuk Tokyo, Saitama, dan Kanagawa, di timur, serta prefektur Shiga dan Nara, dekat Kyoto.
Entah apa motif Uehara mencuri seragam siswi SMA itu?TRIBUNNEWS.COM

No comments:

Post a Comment