Saturday, May 18, 2013

Tidak Puas dengan Masakan, Pelanggan Pukul Chef Hingga Mati

Sabtu, 18 Mei 2013
 
Restoran milik Nozawa (Foto: Sky News) 
 Restoran milik Nozawa (Foto: Sky News)
BERLIN  - Seorang chef ternama   Jepun dilaporkan meninggal setelah dibelasah oleh dua orang lelaki tidak dikenal. Kedua pelaku diketahui merasa tidak puas dengan kualiti makanan yang dihidangkan oleh chef itu.

Miki Nozawa menyediakan makanan mie goreng kepada dua orang lelaki di restoran miliknya di Pulau Sylt, Jerman. Tetapi, selang beberapa lama kemudian, Nozawa terlibat bertengkar dengan dua pelanggannya  itu di dekat sebuah kelab malam yang tidak jauh dari restoran miliknya.

Kejadian ini bermula ketika kedua lelaki itu makan di restoran Nozawa dan menolak untuk membayar tagihan, setelah menilai menu mie yang digoreng bersama dengan sayuran dan daging tidak sesuaiselera  keduanya. Chef berusia 57 tahun itu kemudian mempersilakan keduanya untuk pergi dari restoran.

Namun ketika Nozawa pergi ke sebuah kelab malam, ternyata kedua pelanggan yang tidak puas itu berada di dalam tempat yang sama. Mereka pun akhirnya terlibat perdebatan sengit dan berakhir matinya Nozawa. Demikian diberitakan Sky News, Sabtu (18/5/2013).

Pemeriksaan sedang dilakukan untuk menentukan penyebab pasti dari kematian Nozawa. Namun petugas berwenang Jerman yang melakukan bedah siasat mengatakan, Nozawa mati  kerana pendarahan pada otaknya.

Tidak ada dakwaan resmi dikeluarkan terhadap kedua orang yang dipercayai terlibat atas kematian Nozawa. Polis  masih terus melakukan penyiasatan atas insiden tersebut. (faj)
Okezone

No comments:

Post a Comment