Friday, January 24, 2014

Mendiang Isteri Menteri India Tinggalkan Kekayaan Segudang

  23 Januari 2014

Seminggu yang lalu, Sunanda Pushkar, isteri Shashi Tharoor, Menteri Tenaga Kerja dan Pembangunan India, meninggal di katil sebuah hotel lima  bintang   di New Delhi. Namun, bukan kematiannya menjadi penyebab kehebohan, walau hingga kini masih menjadi misteri.

Menurut sumber-sumber dari   Emirat Arab Bersatu(UEA) dan Kanada, kekayaan segudang yang merupakan peninggalan mendiang menjadi pemicu tanda tanya.

Menurut warta AP pada Khamis (23/1/2014), menyitir data sumber-sumber itu, Pushkar memiliki 12 apartemen di Dubai (UEA). Wanita berusia 52 tahun tersebut juga ada sebuah rumah di Ontario, Kanada.

Catatan sumber tersebut juga menunjukkan bahawa Pushkar meninggalkan kepemilikan saham-saham, deposito, dan wang dari berbagai negara. "Nilainya jutaan," kata sumber-sumber itu.

Sunanda Pushkar juga menjadi pemungut benda-benda antik warisan almarhum neneknya. Di kotak-kotak penyimpanan bank, Pushkar juga menaruh koleksi berliannya. Ada juga 25 jam tangan dengan jenama terkenal.

Hingga kini, belum ada maklumat mengenai siapa yang akan mewarisi kekayaan sebanyak itu. Maklumat terakhir, mayat Sunanda sudah dikremasi pada Sabtu (18/1/2014).KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment