Monday, July 14, 2014

Mayat jatuh dari ambulans

   14 Julai 2014 

 
Mirror. Mayat ini menggelinding di jalanan kota setelah terjatuh dari sebuah ambulans.

WASHINGTON DC, Sesosok jenazah yang dibungkus kain putih dan terikat di atas sebuah tandu beroda menggelinding di jalanan sibuk di Bucks County, Pennsylvania, AS setelah terjatuh dari sebuah kereta jenazah.

Seorang saksi  Jerry Bradley mengatakan dia sedang berhenti di lampu isyarat    ketika melihat sebuah tandu meluncur keluar dari dalam sebuan ambulans.

"Mulanya saya kira itu adalah sebahagian dari acara lucu-lucuan di televisyen. Saya kemudian menolong staf perubatan memindahkan jasad itu dari tengah jalan," ujar Jerry.

Insiden yang terjadi pada Jumaat (11/7/2014) tengah hari itu membuat pemerintah Bucks County harus meminta maaf kepada masyarakat.

"Sekitar tengah hari pada Jumat 11 Julai 2014, pihak koroner Bucks County menyedari bahawa pintu belakang ambulans mengalami kerosakan ketika menghantar jenazah di Street Road," demikian pernyataan pemerintah Bucks County.

"Pemandu ambulans langsung mengetahui kerosakan itu. Dia kemudian berbalik dan membawa kembali jenazah tersebut dibantu warga," tambah pernyataan itu.

"Pemerintah Bucks County meminta maaf atas insiden ini dan akan memastikan hal seperti ini tidak akan terulang di masa depan," demikian pemerintah Bucks County. KOMPAS.com
Editor : Ervan Hardoko
Sumber: Mirror

No comments:

Post a Comment