Sunday, December 21, 2014

Mengharukan! Lelaki Ini Terus Memeluk Isterinya yang Meninggal

21 Desember 2014

Mengharukan! Kakek Ini Terus Memeluk Istrinya yang Meninggal
Asiaone
 
TRIBUNNEWS.COM, SHENYANG - Sangat mengharukan! Seakan enggan melepaskannya pergi, seorang lelaki di Tiongkok selama dua jam tanpa henti mendekap erat tubuh isterinya yang sudah tak bernyawa.

Lelaki separuh umur itu, tinggal di Shenyang, Liaoning, Tiongkok. Ia menuai simpati luas dari Netizen, setelah foto dirinya sedang memeluk erat isterinya yang sudah tak berjiwa beredar luas di sosial media.

Dalam foto itu, lelkai yang diketahui hanya dengan nama marganya yaitu He, mengenakan mantel panjang berwarna hitam, dan seluar berwarna senada sedang  terduduk, sambil mendekap isterinya yang mengenakan mantel bertudung berwarna hitam, dan seluar berwarna coklat.

Matanya yang berkaca-kaca terus memandangi wajah isterinya, sementara kakinya ia selonjorkan guna menopang tubuh isterinya.
Menurut pemberitaan Asiaone.com,Ahad (22/12/2014), foto itu diambil pada 17 Disember 2014. Para saksi  yang melihat insiden itu mengatakan, sebelum meninggal, wanita itu tidak sedar diri.

Ia sempat sedar sebentar, namun tak sempat memberitahukan nombor telepon sanak saudaranya. Setelah anggota polis  tiba, mereka menemui nombor hubungan suaminya melalui kad perubatan yang berada di dalam sakunya.
Mereka segera menghubungi He, dan memberitahukan apa yang terjadi.  Lelaki berusia 63 tahun itu segera datang ke lokasi kejadian, namun terlambat mengucapkan salam perpisahan untuk terakhir kalinya. He terkulai lemas di samping isterinya dan meratapi kepergiannya.

Cuaca  ketika  itu dibawah 0 derajat Celcius, dan para pengguna jalan yang sedang berada di lokasi kejadian, menawarkannya potongan kotak styrafoam untuknya agar ia bioleh merasa lebih hangat
Ia pun menolak meninggalkan isterinya, dan berkeras berada di sampingnya, hingga seorang anaknya tiba untuk menjemputnya dan isteri yang dia sangat sayang.

No comments:

Post a Comment