Sunday, February 15, 2015

Jackie Chan Tak Pernah Kunjungi Anaknya Selama di Penjara

 15 Februari 2015 

Jackie Chan Tak Pernah Kunjungi Anaknya Selama di Penjara
latimes.com
Jackie Chan dan puteranya Jaycee Chan. 
TRIBUNNEWS.COM, BEIJING - Polis  Beijing menangkap putera Jackie Chan, Jaycee Chan, pada  Ogos 2014. Selama dipenjara kerana terbukti penggunaan dadah, Chan memastikan tak dikunjungi orangtuanya.

Sehari setelah dibebaskan Jumaat (13/2/2015), Chan memastikan selama dipenjara dirinya tak mendapatkan perlakuan khusus dari penjaga penjara. Ia seperti kebanyakan tahanan lain pada umumnya selama menjalani masa hukuman.
"Ayahku tidak menggunakan kuasanya untuk memberikan perlakuan yang lebih baik bagiku di penjara. Dia mengatakan berulang kali kerana telah melakukan sesuatu yang salah, maka aku harus menanggung semua itu sendiri," kata Chan, Sabtu (14/2/2015).

Usai bebas, Chan meminta maaf kepada publik. Ia mengaku perbuatannya menghisap ganja berpengaruh negatif pada masyarakat, dan membuat para fansnya kecewa, dan telah merugikan mitranya. "Aku tak punya alasan lagi. Aku salah," kata Chan.

Chan dijatuhkan hukuman enam bulan penjara dan denda 2,000 yuan China atau setara 320 dolar Amerika dengan tuduhan menampung pengguna dadah.
Selama sidang media , Chan mengaku pertama kali menghisap ganja di Belanda delapan tahun yang lalu dan berhenti menggunakan ubat sampai dua tahun belakangan.

No comments:

Post a Comment