Tuesday, April 21, 2015

PAS arah semua ahli hadir Himpunan 1 Mei Batal GST

SALMIYAH HARUN | .
KUALA LUMPUR: PAS mengarahkan semua pimpinan dan ahlinya di semua peringkat untuk hadir ke Himpunan 1 Mei #BatalGST yang akan diadakan di Dataran Merdeka 1 Mei ini.

Perkara itu dimaklumkan oleh Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali dalam satu surat rasmi yang bertarikh 20 April 2015, kepada pimpinan dan ahli PAS di seluruh negara.

Mesyuarat Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat pada 13 April lalu telah memperakukan program Himpunan Batal GST merupakan program parti yang dianjurkan bersama NGO dan Pakatan Rakyat.

Ahli PAS juga dimaklumkan tujuan utama himpunan ini untuk menyatakan secara aman bantahan PAS terhadap pelaksanaan GST oleh Kerajaan Malaysia dan kenaikan harga barang yang secara tidak langsung menindas rakyat.

"Semua perserta dicadangkan memakai pakaian berwarna merah dan dinasihatkan untuk datang lebih awal dari masa yang ditetapkan untuk mengelakan dari tergendala perjalanan program ini," ujar Mustafa.

Himpunan Batal GST ini dijangka akan bermula jam 2.30 petang selepas solat Jumaat. Para peserta himpunan akan berkumpul di Masjid Negara, Masjid Jamek, Sogo dan Menara Maybank sebelum bergerak ke Dataran Merdeka. 

Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah antara yang tidak bersetuju pelaksanaan GST ini dan beliau juga dijangka akan turut bersama dalam himpunan itu nanti. – HARAKAHDAILY 20/4/2015

No comments:

Post a Comment