Thursday, September 3, 2015

Cemburu, Lelaki ini bakar tempat tinggal selingkuhan pacarnya

Rabu, 2 September 2015
 
Shutterstock Ilustrasi kebakaran
Seorang lelaki Maryland, AS, marah kerana pacarnya mengungkapkan telah berhubungan seksual dengan seorang lelaki lain. Namun, lelaki itu bertindak berlebihan dengan membakar rumah tempat tinggal selingkuhan pacarnya. Bodohnya dia, setelah meninggalkan lokasi kebakaran, dia balik lagi untuk berfoto selfie di depan runtuhan rumah tersebut. Foto itu kemudian antara lain menjadi dasar untuk menangkap dan menjeratnya di mahkamah.

Insiden itu bermula pada 17 Julai lalu ketika pacar Justin Michael Clum (26 tahun), dari Pasadena, Maryland, mengatakan kepadanya, ketika mereka sedang  minum vodka di dermaga pada pagi hari, bahawa dia telah melakukan hubungan seksual dengan ilelak lain yang juga berusia 26 tahun.

Clum rupanya tidak merespons dengan baik. Menurut laporan harian Capital Gazette, berkas pengadilan menunjukkan Clum "panik" dan mulai meninju dirinya sendiri di wajah. Clum mengatakan, seperti dikutip dari berkas dakwaan, "Seseorang harus mati malam ini."

Clum kemudian membawa pacarnya dengan naik kenderaan ke rumah di mana lelaki lain itu tinggal. Clum kemudian menuangkan minyak di teras dan membakar rumah tersebut. Pacarnya menunggu di kereta dan mengatakan kepada polis  bahawa dia melihat cahaya warna oren melalui kaca spion kereta.

Rumah dua tingkat  itu ludes terbakar. Demikian kata pihak keselamatan. Pria yang menjadi selingkuhan pacar Clum tidak berada di rumah itu, tetapi di sana ada beberapa orang lain, termasuk seorang lelaki, seorang perempuan, dan puteri mereka yang berusia 15 tahun. Tidak jelas apakah mereka terluka dalam insiden itu.

Clum dan pacarnya kemudian meninggalkan rumah itu yang dalam kondisi dilahap api. Mereka lalu pergi ke sebuah klinik metadon dan menunggu klinik itu buka. Demikian kata laporan Gazette dan dokumen dakwaan. Setelah mengunjungi klinik, Clum kembali ke rumah yang dia bakar.

Pacarnya mengatakan, Clum mengambil sejumlah foto selfie di depan rumah yang runtuh dengan menggunakan telepon genggamnya.

Sang pacarnya belum didakwa dalam kes tersebut. Clum dikenakan beberapa dakwaan, termasuk pembunuhan tingkat pertama dan kejahatan terkait pembakaran tingkat pertama.
Editor : Egidius Patnistik
Sumber: The Washington Post/ KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment