Monday, May 2, 2016

Setelah Bunuh dan Rompak, Pelaku Perkosa Mayat Mangsanya

1/5/16

Timothy Johnson (25). (Foto: ABC Action)
Timothy Johnson (25). (Foto: ABC Action)
TAMPA – Seorang pemuda 25 tahun ditahan atas keterlibatannya dalam aksi pembunuhan seorang wanita 52 tahun, Judith Therianos. Mayatnya ditemui di hutan sekira 30 batu dekat kawasan Tampa.

Polis  Florida mengungkap, pelaku membunuh korban terlebih dahulu. Kemudian merompak kad kreditnya. Setelah puas memakai kad kredit Therianos untuk membeli makan malam di Waffle House, pelaku yang diketahui bernama Timothy Johnson, kembali lagi ke tempat pembuangan mayatnya dan memperkosa dia.

Disunting dari Independent, Ahad (1/5/2016), keluarga korban telah melaporkan kehilangannya sejak sebulan lalu. Namun, jasad ibu dari tiga orang anak itu baru ditemui pada 7 April 2016 di hutan dekat jalan raya New Port Richey.

Hasil otopsi menyebutkan, penyebab kematian wanita separuh umur tersebut adalah pukulan benda tumpul tepat di kepalanya. Dipercayai, korban yang berasal dari Maine kebetulan bertemu pelaku ketika bercuti ke Florida. Mereka minum-minum sampai mabuk dan bersama-sama pergi ke hutan terdekat untuk berhubungan seks.

Namun tidak disangka, pelaku yang berusia jauh lebih muda dari korban itu tega menghabisi nyawanya untuk mengenyangkan perutnya sendiri. Baru kemudian balik lagi ke korbannya untuk melancarkan niat asusilanya tadi.
Sumber: Okezone.com

No comments:

Post a Comment