Wednesday, June 22, 2016

Video wanita hilang tiba-tiba di speedboat picu debat netizen dunia

22/6/16

Video wanita hilang mendadak di speedboat picu debat netizen dunia
Video wanita mendadak hilang di atas speedboat. ©2016 Merdeka.com/Youtube/Imgur
 Sebuah video sedang menggemparkan jagat internet dunia seminggu terakhir. Dalam rakaman 20 detik itu, tampak seorang perempuan bangsa kaukasian menaiki speedboat yang melaju kencang.

Saat tubuh si wanita tergoncang gelombang di tempat duduk, tiba-tiba saja dia menghilang. Hilangnya sosok wanita ini tak sampai hitungan detik.
Daily Mail melaporkan, Rabu (22/6), video ini pertama kali beredar di situs berbagi video imgur pada akhir minggu lalu.

Tak berapa lama selepas diunggah, debat para netizen terjadi. Ada kubu yang meyakini video itu editan. Akaun BearRaid, pengguna imgur, meyakini rakaman ini sudah diedit kerana ada perubahan horizon. Sehingga mengesankan bahawa wanita itu menghilang tiba-tiba dari atas boat laju.

Namun sebahagian netizen lainnya meyakini si perempuan terlontar dari kapal. Apalagi penumpang ini tidak memenuhi standard keselamatan ketika naik speedboat.

"Aku yakin dia terlontar dari bangku ke laut. Itulah sebabnya ada kain di speedboat sekalipun," tulis akaun tevythemad.
Sampai sekarang debat itu masih terjadi di laman imgur. Video ajaib ini telah dibagikan lebih dari 130 ribu kali oleh netizen seluruh dunia.

Menurut anda video ini diedit atau memang si perempuan itu terlempar dari perahu? Silakan tentukan dari cuplikannya berikut ini:

VIDEO

Sumber:Merdeka.com/Youtube

No comments:

Post a Comment