Wednesday, September 7, 2016

Bayi Baru Lahir Ditinju . Oh parah

 
aily Mirror/Getty Elsie Rose, yang baru berusia 5 hari, digendong kakaknya, Libby (7). Kanan, adalah ibu mereka, Amy Duckers. Foto diambil sebelum kejadian. 
 
MANCHESTER  - Bayi  kecil, Elsie Rose,  yang baru berusia lima hari, terpaksa dikejarkan ke rumah sakit, meski ia diyakini tidak mengalami cedera serius.

Ibunya menjadi sangat cemas dan membawa Rose ke rumah sakit setelah seorang lelaki meninju bayi baru lahir tersebut kerana menyangkanya sebagai boneka lucu.
Peristiwa itu terjadi di sebuah groseri dan pasar swalayan di daerah Baguley, kota Manchester, Wythenshawe, GB, seperti dilaporkan Daily Mirror, Selasa (6/9/2016),

Saat itu Rose yang lucu dan menggemaskan sedang diperlihatkan dengan bangga oleh ibunya, Amy Duckers, kepada seorang tetangganya.
Duckers mengatakan, seorang lelaki iseng meninju bayinya tu di depan puterinya yang lain, Libby (7), yang menjerit kerana khuatir adiknya dibunuh penyerang.

Kepada Manchester Evening News, Duckers mengatakan, “Saya sungguh sedih dan terpukul. Saya tidak percaya apa yang terjadi dengan saya dan puteri saya, sungguh menakutkan”.

"Kita semua mendengar suara pukulan pada bayi kecil saya. Kami tidak bereaksi pada awalnya kerana kami hanya begitu terkejut,” katanya.
“Saya kemudian berteriak. Dia boleh dengan mudah membunuhnya," tambah sang ibu.
Itu untuk pertama kalinya Duckers dan suaminya, Lewis Temple (24), membawa Elsie Rose keluar rumah sejak kelahirannya.

Ketika pasangan itu sedang berada di dalam groseri, mereka berpapasan dengan seorang tetangga yang ingin melihat bayi tersebut.
 “Tetangga kami kemudian melihat salah satu rakan kerjanya sedang bersama suaminya dan berkata ‘hei, sini dan lihatlah bayi cantik ini’,” kata Duckers.
Sesaat kemudian, suami wanita lain tadi langsung berlari mendekat dan meninju Rose sehingga terlihat tanda merah besar di jidatnya.

“Semua kami terperangah, puteri saya (Libby) menjerit kerana mengira lelaki itu sudah membunuh adiknya,” kata sang ibu.
“Ia (lelaki itu) kemudian hanya meminta maaf dan mengatakan, ‘maaf saya kira itu sebuah boneka’,” kata Duckers.

Saking paniknya, Rose pun dikejarkan ke rumah sakit. Duckers menggungkapkan pengalaman traumatisnya ke Facebook dan memuji petuas di groseri kerana dengan sigap telah membantu menangani situasi yang dihadapinya.
Polis  kemudian mengatakan, seorang lelaki (63) tahun telah ditangkap atas insiden tersebut kerana melakukan penyerangan dan ditahan.
Sumber: KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment