Monday, November 7, 2016

Ajaib ! Video, Lelaki terlindas minibus, namun dia masih selamat

7/11/16

[Video] Terlindas minibus, kakek ini masih selamat
. ©YouTube
  Satu insiden mengerikan yang berhasil terakam oleh kamera pengawas (CCTV) Shanghai, China menjadi perbincangan publik. Video rakaman tersebut menampilkan lelaki tua penunggang basikal yang dilindas minibus ketika sedang menunggu lampu lalu lintas berubah warna.

Kejadian bermula saat si penunggang basikal berhenti tepat di tempat penyeberangan pejalan kaki (zebra cross) untuk menunggu lampu lalu lintas. Kemudian, di sebelahnya, sebuah mini bus mendadak mundur dan melanggarnya
 
Pemandu minibus seakan tidak sedar telah melanggar seseorang dan terus saja mengundurkan kenderaaannya, membuat tubuh si lelaki masuk ke bawah minibus. Bahkan, kepala lelaki malang itu juga ikut terlindas tayar kenderaan.

Begitu menyedari ada sesuatu yang salah, pemandu minibus segera melompat keluar untuk melihat dan terkejut apabila melihat seseorang di terbaring lemah di bawah kenderaannya.

Beberapa pejalan kaki yang melihat segera mendekat dan membantu penunggang basikal.

Dilansir dari laman Daily Mail,  7/11/16, salah seorang saksi kecelakaan, Lu Wenbiao mengatakan, "Ketika pemandu melihat orang itu di bawah kenderaan, dia panik. Dia memanggil orang yang lalu untuk membantu."

Lu menambahkan, "Beberapa orang datang dan mengangkat bas sementara beberapa orang lain menarik mangsa keluar."

Beruntung lelaki tersebut selamat dari kecelakaan maut. Meski begitu, dia dilaporkan menderita cedera parah. 
Sumber: Youtube/Merdeka.com 

No comments:

Post a Comment