Thursday, December 8, 2016

Kini dakwaan Pas rapat dengan Umno telah terbukti: Anuar Tahir

Sinar Harian
Setiausaha Agung Parti Amanah Negara (Amanah), Anuar Tahir
Anuar Tahir
SHAH ALAM - "Kini apa yang disembunyikan Pas selama ini, bukan sekadar khabar angin, Pas makin dekat dengan Umno dan mulai mengadakan pakatan (tidak rasmi) dengan parti itu atas nama Melayu Islam,".

Demikian ujar, Setiausaha Agung Parti Amanah Negara (Amanah), Anuar Tahir mengenai kisah 'parti abang' mereka, yang sebelum ini didakwa menyembunyikan hubungan intim dengan Umno.

Katanya, sebelum ini pemimpin Amanah (yang ketika itu masih dalam Pas) telah menghidu perkara itu namun dinafikan oleh pimpinan tertinggi parti Islam itu.

"Kami terhidu bahawa pucuk pimpinan semakin condong ke BN, bila tanya tiada pengesahan...sekarang kami keluar, nah sekarang kita boleh tengok bukti, di Parlimen mereka tidak tolak bajet, tidak mahu tolak tuntutan mengenai 1MDB, bila buat Bersih tidak mahu bersama," katanya ketika diwawancara Sinar Harian di ibu pejabat Amanah, Kuala Lumpur hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kehadiran Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang bersama Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, dalam Himpunan Solidariti Untuk Rohingya di Stadium Titiwangsa, sebelum ini.
"Isu Rohingya ini, Amanah sudah lama perjuangkan, yang kita mahukan adalah bincang isu ini di Parlimen, tapi waktu kita tuntut dibincangkan di Parlimen isu ini ditolak mentah-mentah," katanya lagi.

No comments:

Post a Comment