Wednesday, December 28, 2016

Tujuh Pemuda Diburu Polis Kerana Bakar Tunawisma Hidup-hidup

27/12/16


Inilah tujuh pemuda yang menjadi tersangka utama pembakaran tunawisma di stasiun kereta bawah tanah Berlin (Foto: Berlin.de/Kepolisian Berlin)
Inilah tujuh pemuda yang menjadi suspek utama pembakaran tunawisma di stesyen keretapi bawah tanah Berlin (Foto: Berlin.de/Kepolisian Berlin)




BERLIN – Polis ketika ini sedang memburu tujuh pemuda yang didakwa membakar seorang tunawisma di stesyen keretapi bawah tanah Berlin, Jerman. Polis Berlin telah merilis foto-foto para suspek yang tertangkap kamera CCTV demi membantu penangkapan para pemuda tersebut. 

Berdasarkan pernyataan di laman Polis Berlin, ketujuh pemuda tersebut merupakan suspek utama dari serangan yang terjadi pada Ahad 25 Disember 2016 di Stesyen Schonleinstrasse.

“Ketujuh pemuda ini merupakan suspek yang membahayakan nyawa dari seorang tunawisma yang dibakar di stesyen keretapi bawah tanah Schonleinstrasse,” tulis Polis Berlin di laman resmi mereka beserta perilisan foto para suspek, sebagaimana dikutip dari Russia Today, Selasa (27/12/2016). 

Polis  mengatakan, para suspek terlihat melarikan diri dari tempat kejadian   usai insiden itu terjadi. Ketika ini parasuspek sedang  diburu dengan tuduhan percubaan pembunuhan. 

Kes pembakaran ini mulai menyeruak usai seorang pejalan kaki melihat tunawisma dalam keadaan terbakar. Sang pejalan kaki dan masinis kereta terus membantu sang tunawisma yang untungnya selamat dari insiden pembakaran tersebut.

No comments:

Post a Comment