Saturday, August 5, 2017

Kecewa kerana rambutnya dipotong hodoh. Lelaki ini lempar najis ke salon itu tiap hari


Ads by AdAsia
Error setting up player:
Invalid license key
Learn More
Pria pelaku teror tengah diperiksa polisi. (Foto: Sanghaiist)
Lelaki pelaku kejahatan sedang disoal siasat polis . (Foto: Sanghaiist)
BEIJING - Perasaan kecewa pastinya pernah dirasakan semua orang. Tak jarang, mereka yang merasakan kecewa akan melampiaskannya kemarahan dengan hal-hal tertentu baik positif maupun negatif tergantung tingkat kedewasaan setiap individu.

Di dunia ini terdapat sebahagian orang yang memilih tindakan tidak bijak dalam menyembuhkan rasa kecewa mereka termasuk melakukan aksi balas dendam seperti yang dilakukan seorang lelaki  di China satu ini. Seorang lelaki di Kota Dezhou diketahui melakukan aksi balas dendam hanya kerana potongan rambut.

Lelaki separuh umur yang tak disebutkan namanya itu diketahui melakukan kejahatan terhadap sebuah salon. Melansir Sanghaiist, Sabtu (5/8/2017), dia melakukan hal tersebut setelah merasa kecewa dengan  layanan salon tersebut. Lelaki itu merasa tidak puas hati dengan hasil potongan rambutnya yang dirasakan  jelek.
shit_bag.jpg
Aksi pelaku membuang bungkusan kotoran di depan sebuah salon. (Foto: Sanghaiist)
 
Atas hal tersebutlah kemudian dia   membuang kotoran manusia ke depan bangunan salon itu setiap hari. Lelaki tersebut membuang kotoran yang terbungkus beg  plastik dengan menggunakan   motorsikal sebelum salon dibuka.

Pemilik salon yang merasa bosan dengan 'hadiah' yang ia terima setiap hari tersebut kemudian memutuskan untuk menelusuri pelaku. Ia kemudian memeriksa kamera pengawas jalan yang ada   dekat salonnya untuk memburu pelaku itu dan kemudian melaporkannya ke pihak berwajib.

Beruntung polis  dengan cepat boleh menangkap lelaki   tersebut. Atas perbuatannya itu, pelaku harus mendekam di balik jeriji besi selama sembilan hari dan membayar denda.

No comments:

Post a Comment