Sunday, October 22, 2017

Apa Alasannya ? Seorang Lelaki Tiba-tiba Tolak Seorang Wanita ke Rel Keretapi- Video

 22 Oktober 2017 

https: img-k.okeinfo.net content 2017 10 22 18 1800292 ya-ampun-tak-jelas-alasannya-seorang-pria-tega-dorong-wanita-ke-rel-kereta-api-aNiZpK4H1n.jpg  
  (Foto: YouTube)
HONG KONG – Kejahatan tidak memandang tempat dan suasana, bahkan boleh saja kejahatan tidak memandang alasan. Oleh sebab itu, lebih baik selalu waspada di mana pun kita berada, kerana terkadang aja saja “manusia gila” berbuat kejahatan yang kadang terkesan aneh. Malang tidak berbau !

Seorang lelaki yang tidak diketahui identitinya ditangkap oleh pihak  polis  di Hong Kong pada Sabtu 21 Oktober kerana terbukti menolak seorang petugas kebersihan ke rel keretapi di kota Yuen Long, Hong Kong.

Insiden tersebut tertangkap oleh CCTV yang dipasang di sekitar stesyen . Rakaman CCTV tersebut menunjukkan seorang wanita yang sedang berdiri di tepi salah satu platform. Namun tak ada angin, tak ada hujan, seorang lelaki berbaju biru dan bertopi krem yang berjalan di belakangnya tiba-tiba dengan tenang menolaknya ke rel keretapi dan dengan santainya berjalan pergi. Wanita tersebut pun langsung terkapar dan melambaikan tangan kepada rakan kerjanya untuk meminta pertolongan.

Beruntung ketika petugas kebersihan yang diketahui berusia 59 tahun itu berusaha bangkit, tidak ada keretapi yang mendekati stesyrn pada saat itu. Akibat luka yang ia derita, ia terus dibawa ke rumah sakit Pok Oi untuk mendapatkan perawatan . 

"Wanita tersebut menderita luka di rahangnya.  ," kata jurucakap   polis setempat, dinukil dari Channel Asia News,  22/10/2017 . 

Polis menambahkan bahwa pelaku  yang menolak diketahui berusia 56 tahun ditangkap   dekat stesyen keretapi kerana dicurigai melakukan penyerangan. Kini polis  sedang menyiasat motif penyerangan tersebut. 
Sumber: YouTube/Muslim Council of Hong Kong

No comments:

Post a Comment