Saturday, October 21, 2017

Kejamnya ! Teringin Nak Makan Daging, Lihat Apa Lelaki Ini Buat

21/10/17
https: img-z.okeinfo.net content 2017 10 20 18 1799618 kejam-ingin-makan-daging-pria-ini-bakar-hidup-hidup-seekor-anjing-NejLv4bJRT.jpg  
Seorang lelaki membakar anjing hidup-hidup untuk dimakan. (Foto: Metro)
BEIJING - Seorang lelaki di China mengejutkan publik setelah membakar seekor anjing hidup-hidup kerana ingin memakan dagingnya. Aksi lelaki tersebut viral melalui foto dan video yang tersebar melalui media sosial Negera China. 

Sayangnya identiti lelaki tersebut masih belum diketahui. Namun, ia dipercayai kuat merupakan seorang pekerja di sebuah kilang. Sebagaimana dikutip Metro, Jumaat (20/10/2017), insiden yang viral itu telah memicu protes dari kelompok pencinta binatang yang berbasis di Jiujiang.

Man filmed 'roasting live puppy over fire because he wanted to eat it'
 (Foto: PETA)
Dalam foto dan video yang tersebar itu, lelaki itu dengan sengaja menggantung anjing itu dengan seutas tali dan di bawahnya terdapat  api yang membara. Seorang aktivis pencinta hewan, Jin (34) mengaku mendapat rakaman mengerikan itu dari seorang temannya pada 18 Oktober sekitar pukul 02.20 dini hari melalui aplikasi tukar pesan. 

Jin mengaku begitu geram melihat foto dan video itu sehingga bertekad untuk segera mencari pelaku pembakaran si anjing malang. Satu sumber menuturkan, yang lelaki tersebut merupakan seorang pekerja di Jiujiang Power Supply Station. Perjalanan Jin melacak lelaki itu akhirnya berbuah hasil.
Man filmed 'roasting live puppy over fire because he wanted to eat it'
Jin berdebat dengan pelaku pembakaran anjing di balai polis . (Foto: Metro)
Jin berhasil menemui lelaki kejam itu dan bertanya tentang motif perbuatannya tersebut. Lelaki itu kemudian mengaku membakar anjing kerana ia ingin makan anjing dan sangat menyukai rasa daging dari hewan yang umum dijadikan peliharaan itu. 

Jin dan lelaki tersebut sempat terlibat pertengkaran  sehingga polis  dipanggil ke lokasi. Keduanya kemudian digiring ke  balai polis untuk diminta  keterangan, namun dengan cepat mereka langsung dilepaskan setelah dimediasi polis .

No comments:

Post a Comment