Monday, February 19, 2018

Menyamar Jadi Lelaki, Wanita Ini Ditangkap Setelah Nikahi Dua Gadis

 19/2/18

https: img.okeinfo.net content 2018 02 17 18 1860875 menyamar-jadi-pria-perempuan-india-ditangkap-setelah-nikahi-dua-gadis-demi-mas-kawin-8qg7FZv8dR.jpg 
 Foto: Reuters
NEW DELHI - Seorang perempuan di India ditangkap setelah menyamar menjadi seorang lelaki dan menikahi dua wanita demi mas kahwin mereka. Dia juga diduga melakukan penyiksaan terhadap salah satu pengantinnya untuk mendapatkan jarahannya.

Berdasarkan keterangan Superintendent Senior Polis , Janmejay Khanduri, penipuan aneh itu dimulai saat Sweety Sen dari Negara Bagian, Uttar Pradesh membuat akaun Facebook palsu dengan nama Khrisna Sen pada 2013. Perempuan berusia 26 tahun itu kemudian mengunggah foto dirinya mengenakan pakaian lelaki dan menggunakan akaunnya untuk berkenalan dengan para wanita.

Pada 2014, Sen dan anggota keluarganya pergi ke Kota Kathgodam untuk bertemu dengan seorang wanita berusia 22 tahun yang dikenalnya melalui Facebook.

"Sen harus meyakinkan perempuan itu bahwa dia adalah seorang laki-laki," kata Khanduri sebagaimana dilansir RT, Sabtu (17/2/2018).

Keduanya kemudian berkahwin di tahun yang sama dan tinggal bersama di sebuah rumah sewaan. Namun, pernikahan mereka berakhir setelah Sen menyerang isterinya untuk menuntut mas kahwin.

Dua tahun kemudian, pada 2016, Sen kembali  berkahwin dengan seorang gadis berusia 20 tahun dan menyewa apartemen bersama. Sen tidak pernah mengizinkan perempuan lain melihat tubuhnya dan menggunakan mainan seks untuk membuat isteri-isterinya mengira dia adalah laki-laki.

Pada Oktober 2017, isteri pertama Sen buat laporan  polis, menuduhnya melakukan pencurian mas kahwin dan kekerasan dalam rumah tangga. Dia mengatakan, Sen telah mengambil wang sebanyak 850 ribu rupee   dari keluarganya, mendakwa  memerlukan wang untuk  kilangnya di Hardwar.

"Kami berkahwin pada 2014. Dia dulu berperilaku seperti  lelaki , biasa minum, merokok dan juga melecehkan. Dia biasa mengancam untuk membunuhku setelah dia mengahwini wanita lain. Ini mendapat pengesahan pemeriksaan medis bahwa dia adalah seorang wanita dan bukan seorang lelaki," kata isteri pertama Sen kepada ANI.

Polis berhasil melacak dan menangkap Sen pada Rabu, 14 Februari dan menahannya atas tuduhan pencurian dan kekerasan rumah tangga. Namun, Hindustan Times melaporkan, Sen tidak dapat dituduh melakukan pencurian mas kahwin kerana secara teknikal dia bukanlah suami dari kedua perempuan itu. Sebagai gantinya, dia akan dikenakan  hukuman atas pemalsuan dan pencurian identiti.

No comments:

Post a Comment