Sunday, July 22, 2018

Kembali dari pemakaman rakan, 11 pemandu teksi mati ditembak

  22 Jul  2018 

https: img-o.okeinfo.net content 2018 07 22 18 1925728 kembali-dari-pemakaman-teman-11-sopir-taksi-afsel-tewas-ditembak-gPOU3Yk76i.jpg 
Gambar Hiasan

JOHANNESBURG – Beberapa lelaki bersenjata menembak mati 11 pemandu teksi yang kembali ke Johannesburg dari pemakaman rakan mereka di Kwa-Zulu Natal. Para  pemandu teksi yang merupakan anggota asosiasi teksi Gauteng sedang berada dalam minibus yang melaju sepanjang jalan raya R74 ketika beberapa orang bersenjata yang mencegat mereka dan melepaskan tembakan. 

"Ada penembakan sekitar pukul 8 malam tadi malam (waktu setempat). Kenderaan itu disergap. Ada 11 korban jiwa dan empat cedera parah dan berada di rumah sakit," kata Jurucakap Kwa-Zulu Natal, Jay Naicker sebagaimana dilansir Reuters,  22/7/2018 .

"Kami mengetahui mereka berasal dari asosiasi teksi Gauteng. Telah terjadi banyak kekerasan teksi di daerah itu tetapi kami masih menyiasat siapa pelakunya." 

Teksi minibus adalah bentuk pengangkutan yang paling popular di Afrika Selatan dan kekerasan biasa terjadi oleh kelompok-kelompok saingan yang bersaing untuk mendominasi route yang menguntungkan.

2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Syabas tuan admin, kerana memadam hantaran (posting) Dewi Aja yang jelas sekali mengajak orang berjudi. Semoga tuan mendapat rahmat Tuhan Maha Pencipta.

    ReplyDelete