Thursday, August 16, 2018

‘Politiking hari ini teruk sangat’

Tajuddin Abdul Rahman
Tajuddin Abdul Rahman
(Ubah saiz teks)
KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen BN, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman menyifatkan politiking yang berlaku hari ini semakin teruk.
Beliau mengingatkan ahli-ahli politik di negara ini agar berhenti menggunakan isu perkauman.

"Selama ini kita Cina, Melayu dan India hidup aman damai. Pergi majlis dan sebagainya tak ada masalah. Tapi kebelakangan ini politiking dah teruk sangat.
"Mengapi-apikan supaya rakyat bergaduh satu sama lain. Kita tak boleh terus begitu. Orang politik ini, terutama kita di dalam ini tak usah lagi lah gunakan isu perkauman ini," katanya ketika membahaskan Rang Undang-Undang Perbekalan 2018 bagi Kementerian Beli dan Sukan di Dewan Rakyat, hari ini.

Namun katanya mempertahankan hak kaum masing-masing bukan rasis.
Sementara itu katanya, Biro Tata Negara (BTN) yang dimansuhkan kerajaan memberi manfaat kepada golongan belia di negara ini.
"BTN ini untuk membina jati diri, pentingnya negara ini dipertahankan daripada ancaman luar. Kita telah melalui lebih 400 tahun dijajah, kita tak mahu kembali dijajah.

"Kita nak sedarkan generasi muda di negara ini. Adakah ini satu kesalahan? Selain daripada itu ia juga untuk menyedarkan supaya pelbagai kaum jangan kita bersengketa.

"Kita kena berbaik-baik antara satu sama lain. Jangan kita sentuh, cabar atau hina sensitiviti kaum lain untuk menjamin ketenteraman," katanya.

No comments:

Post a Comment