Wednesday, July 27, 2011

Gadis Berbikini Penyebab Yaman Kalah Voli Pantai Kerana Tidak Dapat Berkonsentrasi





Guangzhou: Kelompok cheerleader berbikini dituding menjadi penyebab kekalahan pasukan bola voli pantai Yaman di Asian Games di Guangzhou, China. Sejumlah pemain mengaku tidak boleh berkonsentrasi ketika menyaksikan para cheerleaders tersebut beraksi. Pasukan voli pantai Yaman kalah atas pasukan Indonesia yang nampaknya bermain lebih fokus pada Selasa lalu.

"Mereka mempengaruhi permainan kami, kata pemain bola voli pantai Yaman Adeeb Mahfoudh kepada Tianfu Morning News, Rabu kelmarin. "Saya kira mereka memiliki pengaruh besar terhadap kekalahan kami. Mereka benar-benar cantik. Jika masih mungkin, saya akan melapangkan masa untuk menonton mereka beraksi lagi.

Penganjur telah menyewa empat kelompok cheerleader untuk menyemarakkan pesta olahraga terbesar Asia ini. Setiap kelompok terdiri dari delapan orang,dengan bikini sebagai dandanan wajib untuk menghibur para penggemar ketika sesi rehat. Selain menghibur kerumunan penggemar, mereka juga menampilkan gerakan-gerakan rutin, termasuk tarian tradisional, seni beladiri Cina dan tari kipas.(CHR/ANS/AFP) 27 Julai

No comments:

Post a Comment